Pravljični studio je laboratorijski projekt Vodnikove domačije Šiška, ki je namenjen spodbujanju pripovedovalskih kompetenc pri otrocih.


Ekipa sodelujočih pripovedovalk, pedagoginj in strokovnjakov s področja psihologije in pedagogike se usmerja v razvoj kontekstov, pripovedovalskih elementov in metodologije za delo z otroki na področju besednega izražanja.

NOVICE in SODELOVANJA

NATEČAJ / 1. 12. 2022 POVEJ IN POSNEMI ZGODBO!

Pravljični studio razpisuje natečaj za otroke
POVEJ IN POSNEMI ZGODBO!

INDIJA KOROMANDIJA
Indija Koromandija je dežela, kjer je vsem dobro.
Čisto blizu je, le da nihče ne najde poti do nje.

Otroke od 5. leta starosti vabimo k izmišljevanju in pripovedovanju zgodb o idealni deželi. Kaj če bi nekega dne slučajno našli Indijo Koromandijo? Kje bi bil vhod vanjo? Kakšna bi bila ta dežela? Kaj bi v njej počeli, koga bi srečali? Bi se vrnili nazaj?

Starše in učitelje vabimo, da posnamete pripovedovanje otrok in nam posnetke do 15. januarja 2023 pošljete na pravljicni.studio@divjamisel.org.

Posneta pripoved je lahko čisto kratka, ne sme pa biti daljša od petih minut. Najbolje je, če je zgodba povedana spontano ali pa če si jo otrok morda celo izmišljuje sproti. Ne iščemo na pamet naučenih ali prebranih zgodb.

V mailu pripišite naslednje podatke:

– ime in starost otroka,
– naslov zgodbe (če je otrok zgodbi dal naslov),
– telefonsko številko in elektronski naslov starša ali skrbnika.
Pošljete nam lahko tudi risbe in druge izdelke, s katerimi je otrok morda pospremil zgodbo. Veseli bomo vsake zgodbe in se zanjo zahvalili z drobno pozornostjo.

Najbolj posrečene zgodbe bomo objavili na spletni strani www.pravljicnistudio.si.

Z ilustracijami jih bodo opremili slovenski ilustratorji in ilustratorke. Pripovedovalci objavljenih zgodb pa bodo v zahvalo prejeli print ilustracije z avtorjevim podpisom.
Pripovedovalce bomo povabili k pripovedovanju na dogodku Indija Koromandija, ki bo potekal marca v okviru 26. Pripovedovalskega festivala.

PROJEKT / 25. 1. 2023 Ko pripovedujemo zgodbe, je ves svet naš!

V šolskem letu 2021/2023 na OŠ Koseze in Podružnični šoli Javorje izvajamo projekt Ko pripovedujemo zgodbe, je ves svet naš! S prvošolčki obeh šol raziskujemo, kakšne zgodbe navdihuje okolje njihovih šol, in predvsem veliko pripovedujemo!

DELAVNICA / 25. 1. 2023 Pravljični studio v Trubarjevi hiši

S februarjem začenjamo z delavnicami Pravljičnega studia v Trubarjevi hiši.
Potekale bodo vsako tretjo soboto v mesecu dopoldne. V soboto, 18. 2. k raziskovanju pravljičnih svetov vabi ilustratorka in pedagoginja Nuša Jurjevič.

Zgodbe otrok

Otroci so lahko odlični pripovedovalci. Mimogrede si izmislijo zgodbo in jo povejo, če le imajo pozornega poslušalca. Objavljamo izbor posnetkov najbolj posrečenih zgodb otrok. Zgodbe so z ilustracijami pospremili slovenski ilustratorke in ilustratorji.

vsi posnetki

Zadnje zgodbe

Ela

| 6 let

Zabava v maminem trebuščku

Anika

| 7 let

Mali rdeči kenguru

Patricija

| 5 let

Veverica in volk

Sara

| 7 let

Zvezdica Budnica

Pripovedovalska orodja

Vsebinsko premišljena in oblikovalsko dovršena pripovedovalska orodja so namenjena predvsem uporabi v vrtcu ali šoli, prinesla pa bodo veselje tudi v domačo dnevno sobo.

Omogočajo številne načine in kompleknosti rabe. Po petih letih razvijanja in testiranja jih lahko končno ponudimo vsem tistim, ki bi jih radi kupili.

Pripovedovalska škatla

pripovedovalsko orodje

Za šole in vrtce

Pripravili smo raznoliko ponudbo pripovedovalskih delavnic in kulturnih dni za različne starostne skupine. Izvajamo jih v naših prostorih, z veseljem pa gostujemo tudi v vrtcih in šolah. Vse kulturno-umetnostne dejavnosti izvajajo izkušene pedagoginje Pravljičnega studia.

O projektu

Deliti svoje izkušnje, zamisli, čustva z drugimi s pomočjo zgodbe je ena od temeljnih teženj človeka. Kot je zapisal Bruner: »Ljudje smo pripovedovalci, odrasli in otroci razvijamo jezik in se ga učimo, da bi pripovedovali zgodbe, ki so v nas.« S pomočjo zgodb osmišljamo preteklost in sedanjost, urejamo svoje misli in čustva. Kaos domišljije ukrotimo v zgodbo z začetkom in koncem, da jo lahko razumljivo delimo z drugimi ljudmi.

 

Projekt Pravljični studio je nastal iz prepričanja, da so prav otroci lahko zelo ustvarjalni pripovedovalci in da je zelo pomembno, da odrasli, učitelji in vzgojitelji, starši in stari starši, ta potencial prepoznamo in ga dejavno podpremo. Spodbujanje pripovedovanja pri otrocih ima namreč, kot dokazujejo številni raziskovalci, dolgoročne pozitivne posledice za razvoj otrokovega govora, kasneje pa tudi pismenosti in bralne kulture, s tem pa splošne učne uspešnosti šolajočih se otrok.

 

Pravljični studio je tako zasnovan kot laboratorijski projekt, v okviru katerega s počasnimi koraki in v stalnem dialogu z otroki, pedagogi in strokovnimi sodelavci raziskujemo, kako se otroci in odrasli družimo, spoznavamo, komuniciramo in učimo preko zgodb. Pri tem se posebej osredotočamo na razvoj premišljenih in likovno dovršenih kontekstov, pripovedovalskih elementov in iger, ki bi otroke podprli pri samostojnem pripovedovanju zgodb in jih k njemu spodbudili. Sproti pa ob tem nastaja v praksi potrjena in teoretično podkrepljena pedagoška metodologija, ki želi biti v pomoč in navdih strokovnim delavcem v šolstvu in staršem, ki bi radi pripovedovanje vnesli v pedagoški proces in družinski vsakdan.

 

Vsebinsko Pravljični studio izhaja iz ljudskih pravljic, predvsem iz evropske pripovedne tradicije. Motivno izredno bogata in raznolika pravljična zakladnica je neusahljiv vir motivov, pravljičnih junakov in svetov, (ne)srečnih začetkov in koncev, s tem pa dobro izhodišče in pomemben navdih za nove zgodbe otrok.

 

Posebno pozornost posvečamo slovenski pripovedni tradiciji. Pomembno se nam zdi, da otroci poznajo tudi pravljična in bajeslovna bitja, ki so, kot pripovedujejo zgodbe, poseljevala naše okolje in domišljijo ljudi. Pri tem pa ljudske pripovedne dediščine (oz. širše pripovedne tradicije) ne razumemo kot vsebinsko zaključene celote, s katero se otrok zgolj seznanja, ampak kot proces, znotraj katerega se pomeni in pripovedovalske rešitve zgodb ves čas spreminjajo in prilagajajo. Vanj so tudi otroci lahko vključeni kot enakovreden ustvarjalni člen, ki tvori lastno pripovedno kulturo in si po svoje ustvarjalno prilašča kolektivno znanje, ki mu pripada.